تاریخ : شنبه 6 دي 1399
کد 26

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در امور زنان و خانواده خبر داد:

آینده روشن زنان در حوزه مدیریتی صنعت گاز

آینده روشنی را برای زنان شاغل در صنعت گاز در حوزه مدیریتی پیش بینی می کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، زهرا حسین زاده مشاور امور زنان و خانواده مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، به تشریح فعالیت های این امور پرداخت و گفت: در حال حاضر، وضعیت زنان از نظر انتصاب ها در صنعت نفت و گاز با توجه به درصد جمعیتی آنان، وضعیت مطلوبی است.

 

وی ادامه داد: فعالیت امور زنان و خانواده حدود 8 سال است که در صنعت گاز آغاز شده ولی با توجه به این که یک چارت سازمانی خاصی برای این امور وجود ندارد، در حال حاضر، تنها با همکاری کسانی که در این زمینه علاقه مند هستند و دغدغه دارند، فعالیت می کند و می توان گفت که تقریباً یک فعالیت خیرخواهانه است.

 

حسین زاده با بیان اینکه فعالیت های امور زنان و خانواده ازطریق کارگروهایی که زیر مجموعه این امور هستند، انجام می‌شود، بیان کرد: این کارگروه‌ها شامل اصلاح قانون و مقررات، خانواده، ورزش، فرهنگی، آموزش و کارگروه سلامت است.

 

وی تصریح کرد: در زمینه کارگروه پژوهش و تحقیقات هم، شرکت ملی گاز ایران از شرکت های موفق در زیرمجموعه وزارت نفت بوده و تحقیقات بسیار خوب و موثری در این زمینه در حوزه زنان و خانواده صورت پذیرفته است.

 

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه سخنان خود، با بیان این که در زمینه آموزش هم شرکت ملی گاز ایران از فعالان آموزش زنان و خانواده است، افزود: دوره های مختلفی در این زمینه تعریف و اجرا شده است؛ حتی در صنعت نفت هم ما مخاطبینی داشتیم که از طریق سیستم آموزش مجازی ما در دوران کرونا آموزش دیدند و با ما همکاری داشتند.

 

حسین زاده به یکی دیگر از  فعالیت های امور زنان و خانواده  اشاره کرد و گفت: در زمینه ورزش نیز، با توجه به شرایطی که الان بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور حاکم است، از طریق سایت امور زنان و خانواده و سایت ورزش با خانواده ها در ارتباط هستیم و برنامه های ورزشی را ارائه می دهیم و در این زمینه نیز امور ورزش شرکت ملی گاز ایران، فعالیت تنگاتنگی با امور زنان دارد و مسایل را به طور مداوم و با دادن مشاوره های تلفنی پیگیری می کند و برنامه های آموزشی را به‌روز در سایت آموزشی ارائه می دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود، به موضوع حوزه قوانین و مقررات بالادستی در خصوص زنان در صنعت گاز اشاره و اذعان کرد: بر این اساس، امور زنان و خانواده این قوانین را شناسایی و سعی می کند این موضوعات را چه در اجرا و چه در مقررات و قوانین بالادستی اصلاح کند؛ ضمن اینکه این امور سعی می‌کند پیگیری های مستمری داشته باشد و این قوانین که زیرساخت‌های آن موجود است، به درستی اجرا شود.

 

حسین زاده توجه به سلامت زنان و خانواده به خصوص زنان سرپرست خانوار را از دغدغه های اصلی امور زنان و خانواده شرکت ملی گاز ایران برشمرد و گفت: ابتدایی ترین موضوع هایی که در امور زنان و خانواده مطرح شده، مسأله زنان سرپرست خانوار بوده و ما همیشه روی این موضوع و حفظ امنیت اجتماعی زنان تأکید داشتیم و موفق شدیم، مصوبات بسیار خوبی را که مهم‌ترین آن، سند راهبردی امور زنان و خانواده بوده تصویب کنیم که یک دستاورد بسیار مهم در حوزه زنان محسوب می شود.

 

وی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه زنان در صنعت گاز حدود 10 درصد مجموعه را تشکیل می دهند و با توجه به آماری که در این خصوص موجود است، وضعیت بسیار مطلوبی از نظر اشتغال دارند، اظهار کرد: بیشترین تعداد زنانی که شاغل هستند، در بازه سنی بین 30 الی40 سال هستند و این نشان از جوان بودن این قشر از کارکنان و مستعد بودن آنان است.

 

مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، میزان تحصیلات زنان شاغل در صنعت گاز را کارشناسی ارشد و کارشناسی و از نظر سمت های سازمانی در پست های 15 تا 17 اعلام کرد و گفت: این نشان می دهد که با توجه به بازه سمتی و جمعیت جوان و تحصیل کرده زنان در صنعت گاز، ان شاءالله ما به زودی شاهد درخشش این قشر در سمت های مدیریتی باشیم.